نوشته شده توسط : هیئت وزنه برداری


مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشور در رده سنی (13-14سال) از تاریخ 13 تا 17مرداد در استان قزوین برگزار می شود تا فدراسیون وزنه برداری ضمن پویایی بخشیدن به رقابتهای داخلی این رده سنی؛ امید و انگیزه به آینده ای روشن را نیزدردل نخبه های آتیه ساز وزنه برداری کشورمان بارور کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛رقابتهای وزنه برداری رده سنی پایه خصوصا دررده نوجوانان پس از سالها دردوره مدیریت جدید فدراسیون وزنه برداری دردستور کار مسئولان این رشته ورزشی قرار گرفته تا نسل تازه ای از وزنه برداران آینده دار وجویای نام جا پای بزرگان  این رشته المپیکی بگذارند . برهمین اساس و برای بازگشت انگیزه  به آینده سازان وزنه برداری ایران  فدراسیون وزنه برداری در برنامه جدید خود  برای متولدین سال های 1380 و 1381 در روزهای 13 تا17 مرداد در سالن وزنه برداری تختی قزوین تدارک مسابقات قهرمانی کشور این رده سنی را دیده تا این اتفاق نخستین قدم نخبه های نوجوان وزنه برداری ایران برای حضور و خودنمایی درچرخه ملی  وزنه برداری ایران باشد.
این دوره مسابقات به همت هیات وزنه برداری استان قزوین و مسئولیت رییس هیات این استان برگزار می شود .حسین مقامی دبیر فدراسیون فدراسیون وزنه برداری و رییس هیات وزنه برداری استان قزوین با تسریع دربرگزاری این دوره از مسابقات سعی دارد تا با انتخاب نفرات برتر وشایسته در این رده سنی دست محمد حسین برخواه سرمربی تیم نوجوانان ایران در مسابقات آتی بین المللی با شروع اردوهای آماده سازی این رده سنی باز باشد.
در این دوره از مسابقات هر تیم متشکل از 8 وزنه بردار در اوزان (50 کیلوگرم، 56 کیلوگرم،62 کیلوگرم،69 کیلوگرم،77 کیلوگرم،85 کیلوگرم،94 کیلوگرم و 94 + کیلوگرم ) و با حضور 2 مربی (دارای کارت مربی گری) یک داور(درجه یک ملی) ویک سرپرست که جمعا12نفر را شامل می شوند.همچنین هرتیم فقط تا تاریخ 4 مرداد فرصت دارد لیست اسامی 12 نفره خود را به کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری ارسال کند.
لازم به ذکر است؛ در خلال برگزاری مسابقات کلاس باز آموزی ویژه داوران وکلاس آموزشی آنتی دوپینگ ویژه مربیان حاضردراین رقابتها برگزار می گردد که حضور مربیان تیم ها دراین کلاس های آموزشی الزامی است.
بی تردید مهمترین اصل این مسابقات پرورش استعدادهای فراوان در سراسر کشور است وتمامی استان ها در این دوره  سعی کردند با تمام توان خود حضور داشته باشند. ضمنا کمیته پزشکی وانظباطی فدراسیون وزنه برداری به صورت جدی باتخلفات مربوط به معضلاتی همچون دوپینگ و مبحث صغرسنی وزنه برداران در این رده سنی  برخورد می کنند تا درنهایت حق هیچ کدام از وزنه برداران ضایع نشود و بحث مربوط به پاکی و سلامت در صاحت مقدس ورزش حفظ ورعایت شود. کمیته برگزاری مسابقات نیز درخاتمه به نفرات اول تا سوم حکم ومدال قهرمانی وهمچنین به تیم های قهرمان،نایب قهرمان وسوم حکم وجام قهرمانی اهداء می کند.



:: برچسب‌ها: اخبار , وزنه برداری , میاندوآب , اخبار ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هیئت وزنه برداری

در سال های اخیر به خصوص بعد از بازی های المپیک لندن به این سو فضای پرتنش و پرحاشیه در این رشته رخنه کرده بود. روزهایی بی سابقه، ایستادن ورزشکاران مقابل سرمربی تیم و بی احترامی که فضای این رشته را گرفته بود، چيزی نبود كه قبل از آن در اين رشته جايی داشته باشد، هيچ كس آن روزها را فراموش نمی كند. روزهايی را که به پيشكسوتان اين ورزش بی احترامی شد، ریيس مقابل پيشكسوتان، سرمربی مقابل ورزشكاران و هرج و مرجی كه جزء ناراحتی و دلخوری چيز ديگری به همراه نداشت. اما امروز شرایط متفاوت است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ حالا رییس فدراسیون وزنه برداری سعی می كند با استفاده از تجربه مديريتی خود شرايطی را به وجود بياورد كه نظم، جای هرج و مرج را بگيرد. احترام و عزت به جای بی حرمتی ها سرلوحه كار شود. اين روند يعنی اين كه فضای پرتنش و پراسترس جای خود را به يك فضای دوستانه داده و همين صمیمیت است که باعث می شود تا نواب نصیر شلال از برخی مشکلات گلایه کند. وقتی فضا صميمانه و دوستانه باشد، ورزشكار احساس می كند كه اگر گلايه و انتقاد خود را به شخص اول مديريت فدراسيون انتقال دهد به نتيجه می رسد. در چنين فضايی هرگز مشكل غير قابل حلی باقی نمی ماند. نواب نصير شلال دارنده مدال نقره بازی های المپيك 2012 لندن در حضور علی مرادی از زیر مجموعه اش  گلايه می كند و ریيس فدراسيون هم وعده بررسی و رفع مشكل را می دهد. بعد از نصیرشلال نوبت به کیانوش می رسد تا او هم از گفتن برخی مشکلات به طور خصوصی بگوید. رستمی وقت می خواهد تا در یک دیدار خصوصی حرف های خود را بزند. نکته جالب توجه این است که علی مرادی بلافاصله بعد از پايان نشست كوتاهش با ورزشكاران ، نواب نصیر شلال و کیانوش رستمی را می خواهد که بلافاصله در یک دیدار خصوصی و جدی و البته در حضور سرمربی تیم ملی حرف های این دو قهرمان را بشنود. این فضا اتفاق جدیدی است. ظاهرا گذشت آن موقع که سرمربی و رییس فدراسیون وقت نداشتند حرف های ورزشکار خود را بشنوند. این دیدارها فارغ از آنکه چه بحثی در آن مطرح شود در نهایت به حفظ آرامش تیم کمک می کند. رییس فدراسیون وزنه برداری با نشستن پای حرف های ورزشكاران اجازه نداد درد دل های کیانوش رستمی و نواب نصیر شلال به بیرون از اردو درز کند اما خودش برای رفع آنها تلاش کرد. این اتفاقات باعث می شود تا دیگر در این رشته شاهد رودررویی ورزشکاران با مسولان فدراسیون و سرمربیان تیم ملی نباشیم. این رفتارها مانع از به وجود آمدن دیوار بی اعتمادی بین ورزشکاران و مسولان این رشته می شود و نوید روزهای خوب را برای این رشته مدال آور در المپیک می دهد. استشمام اين هوای تازه در وزنه برداری برای همه علاقه مندان به اين رشته يك اتفاق خوب است.



:: برچسب‌ها: اخبار , وزنه برداری , میاندوآب , اخبار تیم ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هیئت وزنه برداری

 

 
تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان درحالی روزهای پایانی اردوی آماده سازی سطح ارتفاع خود درشهرکرد را سپری می کند که توکلی این اردو را برای محک زدن سطح استقامت وتوانمندی وزنه برداران ملی پوش قبل از اعزام 2 تیم الف و ب به رقابتهای آسیایی تایلند و جهانی امریکا طراحی کرده بود.

 

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری ؛15 وزنه برداردعوت شده به اردوی سطح ارتفاع تیم ملی وزنه برداری کشورمان در شهرکرد هم اکنون تحت نظر حسین توکلی سرمربی ، سیدمهدی پانزوان و محسن بیرانوند کمک های تیم مشغول مهیا کردن خود برای حضور در2 مسابقه مهم و با اهمیت بین المللی درسال 2015 یعنی رقابتهای آسیایی تایلند و مسابقات جهانی امریکا (دوئل گزینشی بازی های 2016 المپیک ریو ) هستند.

این تیم که در2 گروه (الف) و(ب) توسط سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ممیزی و به اردو دعوت شده اند بعد ازنخستین اردوی خارج از تهران خود در پایگاه نوژه همدان راهی شهرکرد شدند تا دردومین مرحله اردویی شان که بعنوان اردوی سطح ارتفاع در بام ایران طراحی شده بود،میزان استقامت بدنی خود را درشرایط تمرینی پرفشار محک زده و آنرا با وضعیت کنترل تمرین در سطح ارتفاع هماهنگ سازند.

توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان  که درحال حاضر روزهای پایانی اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری درشهرکرد را با شاگردانش سپری می کند درخصوص وضعیت تمرینی و شرایط آمادگی جسمانی وزنه برداران حاضر دراین اردو معتقد است:اگر ما این اردو را در شهرکرد طراحی کردیم بدین دلیل بود که تصمیم داشتم میزان استقامت وزنه بردارانم را در شرایطی که آنها را به سطح ارتفاع آوردم محک زده ودر وضعیت تمرینی سنگین و پرفشار آنها را کنترل کنم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان ادامه می دهد: در این اردو با توجه به نوع تمرینات و فشار بالایی که دردستور کار وزنه بردارانم قرار دادم خیلی توقع رشد رکوردی یا وضعیت ایده ال بدنی را از آنها نداشتم چون شرایط تمرینی وزنه برداران در این اردو براساس بالا رفتن استقامت بدن آنها دراردوی سطح ارتفاع طراحی شده بود و نوع تمریناتم برای تک تک وزنه برداران تمرین سنگین و استقامتی بود.برهمین اساس شاید از برخی وزنه بردارانم که اغلب هم در تیم (ب) یا همان تیم اعزامی به آسیایی هستند از نظر رکوردی خیلی راضی نباشم اما حقیقتا همه ملی پوشان دراین اردو تلاش می کنند تا طبق برنامه پیش رفته تا از کورس رقابت برای ملی پوش شدن و درخشش دررقابتهای آسیایی و جهانی عقب نمانند.

توکلی درخصوص وضعیت تمرینی ملی پوشان عنوان دار کشورمان که درتیم ملی (الف) جای گرفتند و جزو چهره های بین المللی و شاخص وزنه برداری ایران هستند در اردوی شهرکرد تاکید می کند:شخصا هیچ فرقی بین وزنه برداران اردونشین قایل نمی شوم.زیرا تمرینات آنها طبق یک استاندارد مشخص تعریف شده تا آنها بدون مشکل خاصی تمریناتشان را انجام دهند.البته نفرات شاخص و توانمندی که عناوین جهانی والمپیک دارند بواسطه اینکه وزنه برداران حرفه ای به حساب می آیند ودقیقا می دانند که سرمربی از آنها چه می خواهد.بنابراین خیلی مشکلی درتمرین با آنها نداریم ووظایف خودرا طبق برنامه انجام می دهند.

توکلی یادآور می شود:نفراتی همچون رشید شریفی ،بهادرمولایی ،محسن بهرام زاده و چند وزنه بردار عنواندار دیگرابتدا بدلیل ترافیک و محدودیت هایی  که دراردو وجود داشت باهماهنگی ما درشهرهای خود مشغول تمرین و درمان آسیب دیدگی های جزیی اشان هستند.اما بی تردید درمراحل بعدی و اردوی سطح دریای ما که به احتمال فراوان در چالوس برگزار می شوند حضور پیدا خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید:ما برای قهرمانی درآسیا،کسب سهمیه کامل المپیک در رقابتهای جهانی 2015 امریکا ،قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی جهان و درنهایت پس گرفتن نشان طلای فوق سنگین از روس ها برنامه ای مدون وقوی داریم که مطمعنا می توانیم با حمایت ایده الی که مدیریت فدراسیون وزنه برداری از تیم ملی دارد به تمامی این اهداف دست یابیم.برخی نفرات هم که آسیب دیدگی های جزیی دارند با هماهنگی بسیار خوبی که بین ما و کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری برقرار است تحت نظارت و درمان مستقیم فدراسیون هستند تا مشکلشان مرتفع شود.

توکلی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی درشهرکرد معتقد است:حقیقتا از مسئولان هیات استان ،مدیرکل ورزش و مجموعه ای که شرایط را برای تمرین تیم ملی درفضایی آرام مهیا کردند سپاسگذارم و امیدوارم مرحله بعدی اردوی آماده سازی  سطح دریای تیم ملی که به احتمال فراوان درچالوس برگزار می شود نیز برای وزنه برداران ملی پوش بار فنی ایده الی داشته باشد.

 

 


:: برچسب‌ها: اخبار , وزنه برداری , میاندوآب , اخبار تیم ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هیئت وزنه برداری


عبداله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان استان آذر بایجان غربی روز گذشته به همراه جمعی از معاونان و مدیران ستادی در منزل علی میری، نایب قهرمان رقابت های وزنه برداری جوانان جهان در لهستان، حضور پیدا کردند و با اهداء لوح و هدایایی از قهرمان ارزنده ارومیه ای وزنه برداری کشورمان تجلیل به عمل آوردند و لوح و هدیه ویژه استاندار استان آذربایجان غربی را به نمایندگی از او به علی میری اهداء کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری ؛ عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش وجوانان استان آذربایجان غربی با حضور درخانه علی میری قهرمان جوان این استان  این قهرمانی را به فال نیک گرفت و تداوم افتخار آفرینی در رشته وزنه برداری را در کناراهمیت دادن به فضایل اخلاقی، برای قهرمان دسته 77 کیلوگرم رقابتهای جهانی 2015 جوانان خواستار شد : ورزشکاران اخلاق مدار قهرمانان واقعی میدان های  ورزشی هستند که به طور مثال ماندگاری یاد و نام جهان پهلوان تختی در اذهان مردم نه به واسطه مدال آوری و درخشش در مسابقات ورزشی بوده بلکه منش پهلوانی و داشتن روحیه جوانمردی  با توسل به ائمه اطهار(ع) بوده است.

چمن گلی در خصوص ریاست علی مرادی درفدراسیون وزنه برداری  تاکید دارد: بسیار خرسندیم که سکان هدایت وزنه برداری کشور در دستان برادرو دوست  قدیمی ام آقای دکترعلی مرادی سپرده شده است و مطمئنم در این راه با کمک هیات های وزنه برداری کشور که بازوان توانای فدراسیون نیز محسوب میشوند شاهد اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف آسیایی وجهانی خواهیم بود.



:: برچسب‌ها: اخبار , وزنه برداری , ارومیه ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هیئت وزنه برداری


در پی اعلام اسامی 6 ورزشکار دوپینگی از سوی نادو(ستادملی مبارزه با دوپینک ایران) که یکی از آنها رسول نادری وزنه بردارحاضر دراردوی جوانان کشورمان قبل از اعزام به مسابقات جهانی 2015 لهستان بوددکتر داود باقری رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در خصوص این مطلب توضیحاتی را متذکر شده است که می تواندابهامات احتمالی اصحاب رسانه دراین خصوص را برطرف کند.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ دکتر داود باقری رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری درخصوص  آرای صادره از سوی شورای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو)و اعلام نام یک وزنه بردار جوان در لیست دوپینگی های این مجموعه ،گفت: درخواست تجدید نظر واعتراض وزنه بردار متهم به دوپینگ به شورای استیناف نادو ارائه شده است و پس از برگزاری نشست شورای استیناف پیرامون تخلف این وزنه بردار تصمیم و رای قطعی صادر می شود وبعد از آن فدراسیون وزنه برداری وکمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری  می توانند در این مورد اعلام نظر کنند.این پروسه برای رسول نادری انجام شده و این جوان با توجه به همکاری که با فدراسیون وزنه برداری ،نادو و کمیته استیناف داشته یکسال برایش تخفیف درنظر گرفته شد تا ضمن متنبه شدنش ، حداقل به آینده حرفه ای ورزشش صدمه جبران ناپذیری وارد نشود.
باقری درخصوص این موضوع که گفته می شود یک وزنه بردار جوان دیگر نیز که در دوره قبلی فدراسیون به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده بود هم مشکوک به دوپینگ است و احتمالا بعد از جلسه استیناف نامش اعلام می شود نیز تاکید کرد:هنوز نام این وزنه بردار بطور رسمی به فدراسیون وزنه برداری ارسال نشده است و در ضمن این وزنه بردار جوان با حضور در کمیته استیناف نادو می تواند از خودش دفاع کند وسپس رای به صورت قطعی اعلام می شود.بنابراین ما منتظرهستیم ببینیم رای قطعی نادو وکمیته استیناف چیست وبعد از آن برابر تخلف ثبت شده به این موضوع رسیدگی کنیم.

باقری ادامه می دهد: ما بعنوان خدمتگذار وزنه برداری ایران در کمیته پزشکی به دوستانمان درکمیته حقوقی و انظباطی فدراسیون وزنه برداری پیشنهاد دادیم که براساس مقررات داخلی این مجموعه با متخلفان طبق تخلفاتی که انجام داده اند برخورد قانونی ومحکمی داشته باشند تا ازاین پس همه وزنه برداران بدانند که قانون برای آنها یکسان است و هرکدام تخلفی مرتکب شوند با جدیت اعمال قانون شده و جریمه  می شوند.


لازم به ذکر است تست دوپینگ گرفته شده توسط نادوی ایران از وزنه بردارانی اخذ شده که دردوره مدیریت قبلی این مجموعه به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده بودند و درهنگام ورود به اردو هیچ گونه آزمایش دوپینگی نیز ازآنها بعمل نیامده بود! بنابراین پس از تغییر وتحولات مدیریتی صورت گرفته درفدراسیون وزنه برداری به دستور علی مردای از همه وزنه برداران جوان ابتدا تست دوپینگ اخذ شد و سپس به رقابتهای جهانی  جوانان تیم اعزام شد. بنابراین مواردی که  تست دوپینگشان مثبت اعلام شده همه مربوط به دوره مدیریتی قبلی است که بواسطه پی گیری های عملیاتی تیم جدید مدیریتی وزنه برداری درباب مبارزه با این پدیده شوم شفاف سازی شد تا از این پس تیم های ملی اعزامی به مسابقات بین المللی با آرامش خیال ، پاک و سلامت روانه مسابقات شوند.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 تير 1394 | نظرات ()

این وبسایت متعلق به هیئت وزنه برداری میاندوآب میباشد